Hrana za hujšanje: Kdo vam lahko pomaga izgubiti kilograme

Je tudi vaše življenje večni boj z odvečnimi kilogrami? Vam je uspelo shujšati, a so se kilogrami v nekaj mesecih po končani dieti vrnili kot bumerang? Izguba kilogramov ni enostavna, še težje pa je novo pridobljeno težo obdržati. Čudežni napitki in hrana za hujšanje, ki obljublja hitro izgubo telesne teže, ne obstajajo. Bližnjic ni – to je kruto dejstvo. Prej kot ga sprejmete, prej lahko dosežete napredek.

Zdravo hujšanje zahteva spremembo prehranjevalnih navad in veliko gibanja. V prvi vrsti pa veliko trdne volje in discipline, da dosežete zastavljeni cilj. In prav pomanjkanje tega je pri ljudeh najpogostejši razlog, da prehitro odnehajo. Osebno trenerstvo zato ni le modna muha, ampak posamezniku nudi motivacijo za hujšanje.

Pošljite povpraševanje na omisli.si/trenerja in povezali vas bodo z najboljšimi osebnimi trenerji, pri katerih poste deležni popolne podpore v procesu hujšanja.

Zdrava prehrana je temelj za učinkovito in zdravo hujšanje.

Nutricist v sodelovanju z vašim osebnim trenerjem sestavi jedilnik za hujšanje ali morda samo jedilnik za hujšanje v trebuh. Jedilnik je tako popolnoma prilagojen vašim potrebam.

Samo hrana za hujšanje pa žal ne bo dovolj. Zdrava prehrana z manjšim vnosom kalorij v kombinaciji z rednim treningom pa je učinkovita formula, s katero boste zastavljene cilje dosegli hitreje. Za hujšanje in oblikovanje postave, hitro hujšanje v trebuh, izboljšanje motoričnih sposobnosti in pridobivanje mišične mase skrbi fitnes trener. Njegova naloga je, da posebej za vas pripravi program treninga in bedi nad vami pri izvajanju ustreznih gibalnih vaj.

Zdrava prehrana je temelj za učinkovito in zdravo hujšanje. A kako se lotiti zdravega prehranjevanja? Preberite več v članku.

Beljakovinska dieta

Beljakovinska dieta je med najbolj priljubljenimi na svetu, ker vam ob njej ni potrebno stradati. Beljakovine so nenadomestljivo makrohranilo, ki je nujno potrebno za vašo eksistenco. Pri vsaki dieti se boste slej ko prej soočili z lakoto in željo po hrani. Vendar obstajajo živila, ki so bogata s hranilnimi snovmi in dajejo občutek sitosti. Beljakovine so odlična hrana za hujšanje. Dobro nasitijo telo ob vnosu manjše količine hrane in učinkovito zavirajo napade lakote.

Beljakovinska dieta tako v večji meri zajema beljakovine živalskega in rastlinskega izvora: jajca, pusto goveje, piščančje in puranje meso, lahke sire in lahke jogurte, skyr, pusto skuto, gobice, tofu, sejtan, stročnice (fižol, čičerika)…

Dnevni vnos beljakovin naj bi znašal približno 2 g na kilogram telesne teže, a naj ne presega več kot 22 % dnevnega energetskega vnosa.

Beljakovinska živila kombinirajte z zdravimi maščobami, oreščki, veliko zelenjave in sadja. Jedilnik z večjim deležem beljakovinskih živil, manj maščob in ogljikovih hidratov spodbudi organizem, da kot vir energije začne porabljati odvečno telesno maščobo. Več beljakovin na vašem jedilniku poskrbi za hitrejšo prebavo, konstantno raven inzulina in ohranja visok delež mišične mase. Učinkovito odpravlja maščobne obloge in omogoča hitro izgubo telesne teže.

Kot vsaka dieta ima tudi beljakovinska dieta svoje slabosti in morda to za vas ni prava hrana za hujšanje. Vodi k povečanju slabega holesterola, pomanjkanju glukoze, povzroča glavobole in razdražljivost. Beljakovinske molekule vsebujejo več dušika, kar pomeni večjo obremenitev ledvic in jeter. Uživajte zadostno količino vode, vsaj dva litra dnevno, kar bo razbremenilo ledvice.

Telo za svoje ravnovesje potrebuje tudi maščobe in ogljikove hidrate. Potrebuje glukozo, ki je hrana za možgane. Zato je pomembno, da beljakovinske diete ne izvajate neprekinjeno več kot en mesec skupaj.

Zdrava prehrana

Kaj je zdrava prehrana? Zdrava prehrana je uravnotežena prehrana, pri kateri telo dobi vse potrebne elemente za svoje delovanje. Ljudje smo pri prehranjevalnih navadah radi nagnjeni k pretiravanju tako pri količinah in vrsti zaužite hrane, kot pri dietah, ki sledijo. Bodite predvsem zmerni.

V svojo prehrano za zdravo hujšanje poleg beljakovinskih živil dosledno vključujte zelenjavo: zeleno listnato zelenjavo, papriko, paradižnik, kumare, bučke, jajčevce, zeleno, brokoli, cvetačo, ohrovt, zelje, špinačo, stročji fižol. Vaši obroki naj bodo bogati z vlakninami, ki pospešujejo prebavo. Vsebujejo naj raznovrstno sadje: borovnice, maline, robide, jagode, mandarine, pomaranče, jabolka, hruške.. oziroma naj sadje nadomesti obrok.

Poleg samega izbora sestavin, hrana za hujšanje zahteva nekoliko drugačno pripravo.

Uporabljajte malo ali še bolje nič maščob. Nadomestite jih z zdravimi maščobami, kot so: oljčno olje, avokado, nesoljeni oreščki (mandlji, bučnice, arašidi). Namesto cvrtja in pečenja se poslužujte priprave mesa na žaru, zelenjavo pa pokuhajte nad soparo. Omejite količino soli, okus hrane pa poudarite z uporabo različnih zelišč in začimb.

Izogibajte se tekočih kalorij v obliki sladkih pijač in sokov ter alkoholnih pijač. Namesto njih si privoščite neomejene količine vode in nesladkanih čajev brez dodatkov. Privoščite si lahko tudi kavo brez dodatkov, sveže stisnjen sok iz zelenjave in sadja.

Pri oblikovanju vašega telesa in doseganju boljšega počutja v svojem telesu vam lahko pomaga osebni trener, ki je najboljša motivacija prav takrat, ko vi želite obupati. Hkrati vam lahko podajo tudi nasvet glede prehrane.

Osebno trenerstvo

Osebno trenerstvo vključuje široko področje dela pri pripravi osebnega programa za izboljšanje splošnega počutja, nadzor telesne teže in večjo kakovost življenja. Osebni trener se z vami pogovori o vašem zdravstvenem stanju in težavah, o želenih ciljih ter testira vaše zmogljivosti. Temu prilagodi vaš osebni program za spremembo načina življenja. Svetuje vam, katera hrana za hujšanje je za vas najbolj primerna in sestavi vaš osebni jedilnik za hujšanje.

Poleg spremembe prehrane v program izgube kilogramov vključi izbor pravilnega zaporedja vaj in intenzivnost vadbe za optimalno obremenitev posameznih mišičnih skupin. Osebni trener redno spremlja vaš napredek in po potrebi prilagaja in dopolnjuje vadbo. Na vaši poti k zastavljenem cilju vas motivira, vzpodbuja in vam svetuje.

Si tudi vi želite podpore osebnega trenerja? Stopite v stik s preverjenimi osebnimi trenerji ali pa le preverite cene osebnih trenerjev in nutricionistov. Tamkaj združujejo najboljše strokovno usposobljene osebne trenerje, ki se bodo potrudili posebej za vas in zelo opazno preoblikovali vaše telo.